POLITIKUS HANTU
merayap ke setiap parti

UMNO MACAM AYAM JANTAN ?

HARI ini Umno akan buat keputusan samaada nak bertanding di Penanti atau tidak ?

Maknanya , bertanding boleh , tak bertanding pun boleh atau dalam kata lain , bertanding , ada peluang untuk menang atau kalah dan kalau tak bertanding , kalah sebelum masuk gelanggang .

Kalau macam itu , pengecut benar Umno sahinggakan kawasan yang Umno patut bertanding , tak hendak bertanding .

Kalah diluar gelanggang macam ayam jantan , kokok berderai , ekor bergelumang tahi .

Jangan lah macam tu , bertanding tetap bertanding , cuba jika tak cuba mana tahu kekuatan kita .

kata ahli ada lebih 3.3. juta tak kan pengecut sangat sampai takut nak bertanding , adat bertanding lah , ada kalah menang .

Selama ni menang saja sebab tu takut kalah sedangkan yang banyak kali kalah , mencuba untuk mencari kemenangan dan bila dah menang , akan bersedia pula untuk menerima kekalahan .

Jadilah Umno macam saorang pahlawan .

Jangan kerana menjaga kedudukan dan takut menerima kekalahan , lansung tarik diri .

tarik betul-betul tak apa juga , ini entah-entah taja calun bebas dan minta sokong calun itu .

Malu hoi, malu ….

 

cili padi – biar macam mana pedas pun tetap dimakan juga .

No Responses to “UMNO MACAM AYAM JANTAN ?”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: