POLITIKUS HANTU
merayap ke setiap parti

PENANTI YANG DINANTI ….

Suka atau tidak , PRK Penanti harus diadakan , jika tidak apa maknanya kekosongan kerusi dun jika yang kosong tidak diisikan .

Jadi , apa maknanya letak jawatan dan diistiharkan kosong , jika kekosongan itu dibiarkan begitu sahaja tanpa PRK .

Kalau tak mahu bertanding , itu lain cerita , tetapi proses mesti berjalan secara betul , pembangkang pun pernah pulaukan PRK macam di Pahang dulu dan tak salah kalau kali ini , BN pulaukan PRK atas alasan memakan belanja yang banyak .

Sebelum kosong , kerusi itu milek PKR dari PR , biarkan sahaja parti itu bertanding , dan kalau tak mahu melihat menang tak bertanding , letak saja calun bebas .

Senang cerita .

Nak berbelit-belit buat apa kerana yang jelas , BN memang agak sukar dikawasan itu .

Tapi PR pun tak boleh nak koyok sangat kerana apa-apa pun boleh berlaku dan tidak mustahil bila dah terlalu kompiden , akhirnya makan bubur .

Usahlah dibuat undang-undang untuk meyekat letak jawatan atau apa-apa pun dan usahlah dicari apa-apa alasan untuk membetulkan diri .

Kan lebih baik buat undang-undang anti lompat p

Sebelum berlaku perletakan jawatan , bukan main kuat menggesa letak jawatan dan bila dah letak , kata tak ada sebab munasabah untuk letak jawatan pula .

Mana satu cakap nak pakai ni .

Eloknya , dah ada kerusi kosong , buat PRK dan rakyat tentukan mana nak pilih .

Kata rakyat didahulukan , jadi dahulukan lah rakyat dalam membuat keputusan dan keputusan rakyat mesti diterima biar[pun tidak cocok dengan kehendak diri .

Penanti adalah sebahagian dari proses itu , tak perlu gusar .

Menang pun PR , tak mendalamkan air dan kalah pun PR , tak membolehkan kerajaan negeri baru ditubuhkan di PP .

Jadi dimana tidak patutunya  ?

 

cilipadi – rasanya keputusan sebelum pertandingan ialah 60 – 40

No Responses to “PENANTI YANG DINANTI ….”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: